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poetic scape
2016 Tokyo, Japan
2016
糸、接着芯
記録することを日常的におこない、メモを取るように写真を撮り続けている。その記録的なメモ写真から制作した作品。
2013年の1年、ドイツ滞在したときに美術館をまわり気になる作品とキャプションを記録に残していた。
その行為について考察するため、家庭用編み機で出力した。
text by Takashi Kakishima (Poetic scape)
ペンと紙でメモを取るよりも携帯写真でメモを「撮る」。宮田明日鹿もそんな現代人の一人だが、宮田がユニークなのは、そうして毎日無数に生産される「メモ写真」を家庭用電子編み機で編んだこと。
展覧会で目に止まった作品の脇に添えられた「キャプション」は、カメラで撮影された幸運を生かすかのように、テキスト→写真→ニットとメタモルフォーゼを続け、ついに作品の主役の座を奪う。
text by Takashi Kakishima (Poetic scape)
Instead of taking notes with pen and paper, we do take photo-note with mobile phones. Asuka Miyata is one of such modern people, however, what makes Miyata unique is that she knits such “memo pictures” which are produced in countless days every day, with home electronic knitting machines.
“Caption” attached to the side of works that caught her interest in the exhibition, makes full use of the fortune taken with the camera. It continues metamorphosing from text → photos → knit, and finally takes the lead role of the artwork.